27 ноември 2008

БИЗНЕСЪТ НА ТЕЛЕВИЗИОННИТЕ БОСОВЕ

БИЗНЕСЪТ НА ТЕЛЕВИЗИОННИТЕ БОСОВЕ
ТЕ вече отдавна не са романтиците, които с една-две камери и шепа хора се опитват да правят предавания.

Не са и ентусиастите, за които телевизията е всичко. За тях - най-известните български продуценти, медиите вече са само част от машината, наречена печелене на пари.

През последните 2-3 години шефовете на най-големите компании, реализиращи най-популярните предавания, тъкат на 100 стана.

Проверка установи, че родните телевизионери имат регистрирани по десетки фирми, занимаващи се с почти всичко - от артистична дейност, през данъчни консултации, та чак до екопроизводство и рециклиране. През последните години особено силен е интересът им към бизнеса с недвижими имоти.

Безспорен лидер в това отношение е напусналият „Сиа адвъртайзинг" Нико Тупарев. Ако някой си мисли, че след раздялата с „Биг брадър" Тупарев ще остане на хляб и вода, дълбоко се лъже. Според системата ДАКСИ Нико е

собственик в точно 23 фирми

и участва в управлението на седем. Ако се съди по дейността, която развиват споменатите фирми, то Тупарев е своебразен „Биг брадър". Две от тях наблягат на ресторантьорството. Фирмите със звучните имена „Цепелин" и „Граф Цепелин" нямат нищо общо нито с легендарната рок група, нито със самолетния бизнес. Първата се занимава с реклами, втората - с посредничество. „Куба либре" въпреки екзотичното си заглавие прави нещо съвсем прозаично - посредническа дейност за недвижими имоти. „Ен джей пропърти" набляга директно на покупка и продажба на недвижими имоти, а „Приорити" - на строителство. Прозаично, но крайно доходно! „Дарак" се занимава с таксиметров превоз на пътници, а „Флат партнърс" - с консултации по управление и стопанска дейност.

Разбира се, досегашният фронтмен на „Сиа адвъртайзинг" има и няколко компании, развиващи кино и видеобизнес, както и артистична дейност. Не липсват и такива за компютърни технологии, но като че ли черешката на тортата е фирмата „Еко брикет". Нейна основна дейност е рециклирането на неметални отпадъци.

Така погледнато, сред дейностите, с които е зает Нико Тупарев, май липсва само АГ клиника и център за подготовка на космонавти. Ако бившият шеф на „Биг брадър" се беше сетил, можеше да вземе по един от служителите си и да ги включи в някой сезон на „Големият брат".

По този начин

щеше да обхване всички слоеве на обществото. Понеже „Биг брадър" вече е затворена страница за Тупарев, то според запознати той тепърва щял да регистрира нова фирма, чрез която да продуцира новите си предавания.

Близки до Тупарев коментираха, че той е изключително инициативен човек и мозъкът му винаги „щракал на шест".

„Точно заради това се раздели със „Сиа". От всички там само Нико знаеше как да прави пари, докато другите само харчеха Накрая му писна", разказа запознат.

Досегашните колеги на Тупа-рев от „Сиа адвъртайзинг" също не човъркат мозъците си само и единствено с телевизионните дела. Димитър Митовски, които държи 33% от продуцентската къща, също има дялове във фирма за таксиметров превоз, както и в такава за посредническа дейност. Основният собственик на „Сиа адвъртайзинг" с 67% - Димитър Гочев, притежава почти 2/3 от фирма за

екофермерство и туризъм

В останалите големи продуцентски къщи не е чак толкова наситено, но и там „живопис" не липсва. Сценаристът от „Шоуто на Слави" Иво Сиромахов участва в сдруженията ездови клуб „Феномен" и Клуб по конен спорт „Ланселот". Друг сценарист на Дългия - Тошко Йорданов, е собственик във фирма за консултантска дейност.

Самият Слави Трифонов има собствена фирма за артистична и творческа дейност. Най-голямата му компания „Седем осми", освен с продуциране на предавания, участва като собственик и в „Призма интерактив", чиято основна дейност са далеко съобщенията. Компанията „Седем-осми" има дялове и в „Адванс инвест", занимаваща се с ценни книжа и управление на „портфейли". Самата „Адванс инвест" има собственост във фирмата „Гимел", отглеждаща дини и пъпеши. Дали защото интуитивно са надушили това, но по форумите част от зрителите отдавна критикуват „Шоуто на Слави", че било част от „бостанната култура" На фона на всичко това братята Халваджиян, създатели на предаванията „Господари на ефира", „Море от любов", „Пълна промяна", изглеждат направо „постно". Десетината им фирми се занимават основно с кино, тв и артистична дейност. Единствена „встрани" е фирмата „Кронос груп" на Маги Халваджиян, въртяща търговия с козметика и парфюми.

„Не може да имаш жена-стилист като Кремена и да си далеч от тоя бизнес", коментират в екипа. (статия: kliuki.net)

Няма коментари:

Публикуване на коментар